Ana içeriğe atla

İthal Teknik Uygunluk Yazısı Nasıl Alınır ?

İthal Teknik Uygunluk Yazısı Nasıl Alınır ?


Merhaba arkadaşlar ,İnsansız Hava Aracı İthal Teknik Uygunluk Belgesi alması gereken arkadaşlar için bu yazının faydalı olacağını düşünerek bir yazı dizesi yayınlamaya karar verdim.

Bildiğimiz üzere ülkemizde Drone(İHA) fiyatları oldukça yüksek bu yüzden insanlar yurtdışı alışveriş sitelerine yöneliyor.(Aliexpress vs.)

Sizlere İnsansız Hava Aracı Uygunluk Beyanı(İHA beyanı) nasıl hazırlanır bizlerden ne tür belgeler isteniyor sırayla anlatacağım.

İthal teknik uygunluk MADDE 6 – (1) İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA için ithal teknik uygunluk yazısı düzenlenebilmesi için aşağıdaki bilgi ve belgeler aranır:


a) İHA ve sistemlerine ait teknik özellikleri içeren ürün kataloğu,

b) İHA ve sistemleri üretim yılı ve üretici ülke,

c) Marka, model, seri numarası bilgilerini içeren proforma fatura (internet çıktısı olur/firma tarafından yetkili kimsenin imzası olmalı) ve GTİP’e(üst yazı veya eklerde 88.02 ile başlayan gümrük numarası) uygunluk durumu,

ç) İHA ve sistemlerini ithal eden kişinin arşiv kayıtlı adli sicil kaydı belgesi,

d) İHA ve sistemlerini ithal eden gerçek/tüzel kişinin iletişim bilgileri,

e) İmalatçı veya ithal eden/satın alan tarafından düzenlenmiş İHA ve sistemlerinin imalatında kullanılan standartların gösterildiği Uygunluk Beyanı. “İnsansız Hava Aracı Uygunluk Beyanı” örneğine Genel Müdürlük resmi internet sayfasından erişilebilir.

Biz bu maddeleri şöyle sadeleştirelim;

1.İnsansız Hava Aracı İthal Uygunluk Beyanı için dilekçe

2.Adli sicil kaydı(arşivli)

3.Proforma fatura(cihaz seri no,satıcı kaşesi)

4.Cihaza ait teknik bilgiler kataloğu

5.Kullanım Klavuzu

6.GTİP tespiti

7.İthal eden şahsa ait iletişim bilgileri






8.İnsansız hava aracı uygunluk beyanı


1.Dilekçe:
Öncelikle bir adet bu konuya yönelik dilekçe hazırlamanız gerek resimde görüldüğü gibi.
Kendinize göre dilekçeyi yeniden düzenleyip kullanabilirsiniz.

2.Arşivli Adli Sicil Kaydı(Sabıka Kaydı)
Bu belgeyi E-DEVLET sayfasında TC.Kimlik Numaranız ve şifrenizle giriş yaparak alabilirsiniz.
İstenilen bilgileri şu şekilde girin:

a)Kurum Türü:Resmi
b)Belgenin Neden Verileceği:Diğer
c)Belgenin Nereye Verileceği:Sivil Havacılık Kurumu

3.Proforma Fatura:
Bu faturayı size satıcınız verir , satıcınıza mail atarak kendisinden kaşeli imzalı bir Proforma fatura isteyin .
Sivil Havacılık Kurumu sizden fatura üzerinde cihaz seri numarası ve satıcı kaşe imzası istemektedir(Drone seri no).
Satıcınızdan COMMERCİAL İNVOİCE(proforma fatura) adı ile faturanızı isteyiniz.
Drone seri numarası kaşe imza eksiksiz olmalı.
Proforma fatura örneği şöyledir:

4.Cihaza ait teknik bilgiler kataloğu:

Bunu ürün sayfasından temin edebilirsiniz.Diyelim ki DJI Phantom3 Standart marka model Drone aldınız.
Şu sayfadan bu bilgileri temin edebilirsiniz.

DJİ Phantom3 Standart Teknik Bilgiler Katoloğu sayfası

Onun ekran resmi ise şu şekilde:


5.Kullanım Klavuzu:
Kullanım klavuzunu ne yapacak bu adamlar sorusuyla bunuda hallettim fakat şöyle bir durum var aldığınız marka model Kullanma Kılavuzunu sizden önce birisi Sivil Havacılık Kurumuna göndermiş ise bu kılavuzu istemiyorlar siz yine de işi sağlama alın.
O da şu şekilde:
Linkte DJI Phantom3 Standart için pdf dosya biçimli kılavuz mevcuttur siz kendi cihazınızınkini seçin ve indirin .

DJI Phantom3 Standart Kullanma Kılavuzu

ekran görüntüsü şöyle:



 6.GTİP tespiti:
Buna da pek gerek görmüyorlar göndermesenizde olur aldığım bilgi bu yönde (İthal teknik uygunluk yazısını hazırlayan görevliden aldım bilgiyi)
Yine de siz eksiksiz olarak ne isteniyorsa yollayın , ben yolladım.
O da şu şekilde Linkte:

G.T.İ.P

ekran resmi:






7.İthal eden şahsa ait iletişim bilgileri:
Kendinize ait gerçek iletişim bilgilerini de hazırladığınız belgeler içine koyarak aşağıdaki adrese belgeleri eksiksiz yollayın.
 8.İnsansız Hava Aracı Uygunluk Beyanı :
Bu belgeyi de doldurmanız gerekiyor.
Bildiğiniz kısımları doldurun gerisini doldurmayın.

 İnsansız hava aracı uygunluk beyanı


  • Adres
    Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:128/A 06570 Maltepe / ANKARA
  • Telefon
    90 312 203 60 00
     Şimdi gelelim sıkıntılara:
    Nedir bu sıkıntılar bizi neden yoracak kim bu sıkıntılar sizlere anlatayım ona göre tedbirinizi alın.
    Öncelikle Proforma fatura üzerinde satıcı imza,kaşe ve dron'a ait seri numarası kesinlikle olsun .
    Seri numarası kutu üzerinde mevcuttur cihaz üzerinde değil.
    Bu da benim Phantom3 memur gözetiminde aldığım resim:
    Neden mi seri numarası kesin olsun ?
    1)Eğer seri numarası yoksa ve bulunduğunuz şehirde gümrük yoksa kargo size yakın olan gümrüğe geliyor sizde gidip seri numarası alacaksınız resmen bu bölüm çile çünkü birde Dron'u almaya gideceksiniz 2 iş ben Çorumdan Samsuna gittim hem işimden gücümden oldum hemde gidiş geliş yol parası.
    2)Eğer seri numarası fatura üzerinde yoksa İthal Teknik uygunluk yazısını alamazsnız tekrar yollamak zorunda kalırsınız ki sorun burda bitmiyor. 
    Nedir diğer sorun ?
    Size PTT'den ihbar geldikten 15 gün içinde İthal Teknik uygunluk yazısını halledip tekrar Dron'un bulunduğu ile gitmeniz gerek yoksa kargonuz İADE olur!
    Fatura üzerinde gerçek fiyat olsun aksi takdirde kaçakçı muamalesi görebilirsiniz yasalar nezninde çünkü yasa dışı kaçakçılık ve gümrük memurunu aldatmış olursunuz onlar fiyatları sizin kadar iyi biliyorlar ve gümrüğe kargoyu almaya gittiğinizde sizden ödeme belgesi istiyorlar ben 499$ a aldım ve fatura üzerinde bu miktarı yazdırdım, kanuna göre Avrupa ülkelerinden %18 diğer ülkelerden %20 oranında gümrük vergisi alınıyor kargo ücreti gümrük vergisi içine eklenmiyor.
    500$ ın %20 si 100$ oluyor oda 285TL gibi birşey yapıyor.
    Yukarıda vermiş olduğum bilgiler doğrultusunda belgelerin çıktısını alıp doldurun.
    Kafanıza takılan soruları sorabilirsiniz.
    Bu arada 1 Mayıs itibari ile kayıtsız Drone uçurmak suç kapsamında olacaktır kaydınızı yaptırın.
    Kırımsız uçuşlar.






Yorumlar

  1. Çok teşekkür ederiz emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. cihazın seri numarası Craft S/N altındakı karakterler dımı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kutu üzerinde bulunuyor seri numarası

      Sil
  3. ayrıca üretim tarihide isteniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet isteniyor ama genel olarak çoğu bilgi gerçek dışı tam olarak oturmamış hiçbirşey.
      Burda yapmanız gereken cihazı almak,kayıt yapmak 5 önemli yasağa dikkat ederek uçuş yapmak.

      Sil
  4. merhaba bende yurt dışından cx 20 aldım ama cihazın kutusunda cihazda seri numarası yazmıyo yardım ederseniz sevinirim iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyumlarıma göre bu cihaz gps uydularını bulamıyormuş dolayısı ile herhangi bir sinyal kaybında bulunduğunuz yere geri döner mi bilmiyorum.Bu tür cihazlara yakın fiyatta xiaomi me drone var 2ve4K kameralı chersoon yerine alınabilir.360$ 2k fiyatı

      Sil
    2. Tahir Fırat , eğer kutu ve cihaz üzerinde seri numarası yoksa kendiniz bir seri numarası oluşturabilirsiniz kanaatimce, çünkü profesyonel yapım üzerinde seri No olmalıdır yoksa cihazı amatör yapım olarak kayıt edip kendiniz kafamiza gore seri numarası yapabilirsiniz diye düşünüyorum.yinede Ankara shgm telefonunu arayıp sorabilirsiniz ordaki görevli personel 1. Ağızdan en doğru bilgiyi verecektir .
      Tel:312 203 60 00
      iha yasası hakkında bilgi almak istiyorum derseniz santral operatörüne o sizi doğru kişiye yönlendirir.

      Sil
  5. Merhaba ne kadar hızlı cvp gelir bilmiyorum acil lazım mevzuatı bilmediğim için ürünü sipariş ettim ben kapıya gelecek beklerken ürün gümrükte mesaj geldi dhl yi aradım izni al biz çekeriz dediler ama izinde kolay değilmiş durum onu gösteriyor ürün iade olursa sen seyret birde western le ödedim şimdi temasa geçtim fatura gönderin diye seri no bilmiyorlar üretim tarihide şartmı lan amma brokrasi milletin ömrü nelerle geçiyor birde maille halletseler ya posta mosta nasıl olacak çok sıkıldım kafam duman hevesimde kaçtı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer öğe Türkiye de gümrükte ise tedirgin olmayin uygunluk yazısını almak kolay faturayı mail ile alın cihaz seri numarasını çıktı üzerine elinizle(kalemle) yazabilirsiniz, Ptt gorevlisinden cihaz seri numarasını isteyin arayarak ,seri numarasi Phantom3 ise kutu üzerinde yazar.Yıl önemli değil içinde bulunduğumuz yada bir önceki yılı yazın. Eğer DRONE Türkiye de ise iş kolay.

      Sil
    2. Çıktıları tamamlayıp Shgm'ye gönderirken sayfaların birine mail adresinizi yazın ,yazı gelmeden mailinize yazıyı yollarlar 2-3 gün içinde gönderiyorlar zaten, ordaki memur çok yardımcı oluyor her konuda.

      Sil
  6. Birde arkadaşlar şu uygunluk belgesinin olduğu bütün koşulları indirip yazdırıyozmu yoksa sadece doldurmamız gereken yerimi birde G.T,İ,B YAZAN YERE GİRDİM HİÇ BİŞEY ANLAMADIM NE CAHİLİM ne yapıyoruzki orda ne isteniyo olmasada olur demiş arkadaş ama olsada birde ordan dönmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. G.T.İ.P'e gerek yok kardeşim onu eş geç , kullanım kılavuzunu da eş geç geriye kalan belgeleri eksiksiz yolla iletişim bilgisi icine de mail adresini ekle , zor iş değil kendinizi telaşa sokmayin.

      Sil
  7. Arkadaşla acil yardım benim ürün dhl de gelen faturada ne seri no var ne model ne marka ve fiyatta çok düşük yazılmış ne yapıcam şimdi ürüne bakmaya gittim seri no için ürünü açtırmadılar yazı istiyorlar gittim havaalanında üç saat dolandım zaman kalmadı yazı veren yeri bir türlü bulamadım o oraya gönderiyo o oraya kimse bişey bilmiyor bu faturayı sgh kabul edermi bence etmez dhl den alınca normal faturayı istesem yeniden düzenleyip ama bu arada extra çanta ve pil de var fiyat bayağı yükseliyo yinede böyle fatura istesem sgh ve gümrük bunu kabul edermi sorun ne olur yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer cihaz gümrükte ise (ptt) bu cihazin seri numarasını alma hakkınız var Shgm memurunun söylediği söz bu , zaten seri No olmadan iş yapamaz Shgm bu yüzden gümrük size seri numarasını vermek zorundadır.
      Fatura üzerinde imza , kaşe olmalıdır.
      Seri numarasını fatura çıktısı üzerine kendiniz yazabilirsiniz.
      Satıcıdan tekrar mail adresinizi proforma fatura göndermesini isteyin ve fiyatı doğru fiyat yazdirin, yanlış fiyat sizin için sıkıntı olabilir , en azından yakın değerler olsun.Eger sonuca ulaşamaz seri numarası konusunda sıkıntı yaparlarsa SHGM yi arayarak yardım isteyin ordaki memur birinci ağızdan tam bilgi verecektir.bu arada gümrüğe toplam fatura miktarının %20 si kadar vergi ödeyeceksiniz.

      Sil
  8. Çok özür dilerim tekrar bir yazı daha oldu ama önce bayağı uzun yazdım yayınlanmadı nedendir bilme bu arada cihazım dji 4 buna 198$ fatura koymuş 145$ zaten kargosu 53 $ geliyo cihaz bende olsam gümrükçü kafamı bozma derim ben buna gerçek ödediğim miktara göremi fatura istesem yoksa 500 600 $ lık bir faturada işimi görürmü yoksa ürünü iade edip yeniden prösüdüre uygun haliyle mi yollayın desem bunu söyledim şimdiden kargoyu kabul etmiyor bu durumda ürün piç olacak git gel zaten birde ödediğim makbuzu istiyormu gümrük western le ödeme yaptım şahıs adına gönderen firma çok karışık bir durumdayım varmı bana çare ve yol gösterecek bunaldım ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle telaş yapmayın herşey için bir çıkış yolu var sizin yapacağınız şey satıcıdan yeni bir fatura istemek ilk adımda, fiyatı gerçek fiyata yakın fiyat tutun en kötü ihtimalle,kargo fiyatı gümrük vergisine dahil değildir onu eklemeyin,gumruk memuru fiyat araştırması yapabilir bu durumda sıkıntı yaşarsınız bunu göz önünde bulundurarak saticinizdan belirlediğiniz fiyat yazılı proforma fatura isteyin mail olarak , çıktı alın.sonra cihaz ptt de olmalı gidip memur gözetiminde seri numarasını alın ,vermek zorunda.seri No kutu üzerinde yazar cihaz üzerinde aranayin ,bunları tamamladıktan sonra gerisi çok kolay.

      Sil
  9. Foto ney çok teşekkür biraz olsun ferahladım ama birde fatura üzerindekiyle uyuşmazlık olacak bu sıkıntı olurmu ayrıca cihaz DHL de ptt değil ordakilerde gümrük den izin yazısı al yoksa pakete yaklaşamazsın bile diyolar bir sıkıntıda bu iki gün gittim herkes ayrı bir yere gönderiyo zaten Atatürk havaalanı na girmek mucize bu sıralar saatlerc bekliyosun izin yazısını alınca yani paketi açtırma iznini seri no işi tamam birde bu cihazın çok değişken fiyatları var mesela 550 dolara biri veriyordu bende 530 olurmu dedim ok dedi hatta parayıda Yatırdım western ile sonra bi sorun çözülür ktı biraz oyalama yaptı bnde vazgeçtim mts no vermemiştim parayı geri çektim aceba bu fiyattan fatura istesem ödeme makbuzu istersede bunu göstersem bu benim ödediğim fiyattan bayağı düşük tabi ama bu fiyata ilanlar var hatta whatsap yazışmamda var buna memur ikna olurmu yoksa illede türkiyedeki yada aliexpresteki en yüksek fiyatdanmı değer biçer buda kafamı karıştırıyor fikri olan varmı netsem ki aceba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde yurtiçine giren kargo ile muhatap ptt oluyor ama bunu bilemedim .
      Senden gümrükten yazı getirmen istendiyse gümrüğe gidip durumu izah edip bir izin yazısı almalısin sorun çıkacağını sanmıyorum.Fatura için kendi fiyatinizi belirleyin ve fatura üzerine yazdirin 2 fiyat içinde muhatap alınan fiyat fatura üzerinde yazan fiyat olacaktır.
      Gümrük fatura olmadan yazı verir mi bilmiyorum, bu yüzden fatura işini önce halledin , fiyatı makul bir fiyat yazın sıkıntı olursa toptancı ile fiyat anlaşması yaptığınızı belirtin ama fiyatı çok uçuk derece de düşük yazdırmayın.ödeme makbuzu istiyorlar fakat ben makbuz goturmedim gumruge.Aliexpress fiyatını çok takmayin fiyatı kendiniz hesap ederek yazin ( düşürün) yazacağınız fiyata %20 gümrük vergisi odeyeceginiz unutmayın.

      Sil
  10. Birde diyorum ki herşeyi oluruna bıraksam seri no alsam gelen fatura üzerine yazıp sgh göndersem onay yazısı gelincede almaya gitsem neyle karşılaşırım safa yatsam diyorumda zaten saf durumdayım göndericinin bu salaklığını kafamı çatlatmakla aşmaya çalışıyorum böyle yapsam mesela onlarda bu düşük internet den veya burdaki satış fiyatından vergi kesicezmi der yoksa tamam al yıkıl karşımdan bidahada karşıma çıkmamı derler ne derler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraya yazdığın şeylerin hepsi olabilir safa yatma dışında :) siz şuan telaslisiniz bu yüzden sağlıklı dusunemiyorsunuz , telaşı yenin önce bakın işler nasıl halloluyor.
      Yapacağınız işleri sıraya koyun önce fiyatinizi belirleyin, sonra faturanizi o fiyat üzerine oluşturun.sonrasi gelecektir.
      Birde yurt dışından sorunsuz Drone getirme rehberi adı altında bir yazi hazırlasam iyi olacak.

      Sil
    2. Buraya yazdığın şeylerin hepsi olabilir safa yatma dışında :) siz şuan telaslisiniz bu yüzden sağlıklı dusunemiyorsunuz , telaşı yenin önce bakın işler nasıl halloluyor.
      Yapacağınız işleri sıraya koyun önce fiyatinizi belirleyin, sonra faturanizi o fiyat üzerine oluşturun.sonrasi gelecektir.
      Birde yurt dışından sorunsuz Drone getirme rehberi adı altında bir yazi hazırlasam iyi olacak.

      Sil
  11. Teşekkür ederim foto net kardeşim cevapların için numara işini zorda olsa halletim ancak gün yetmedi yarın posta işin başlıycam başarırsam deveye hendek atlatmış kadar mutlu olucam aldığım firmaya mail attım 530 $ lık bir fatura e serin no model yaz kaşele dedim bakalım gönderecekmi gönderemezse ürünle gelen faturaya elle yazıp bu seri no yu shgm ye göndersem izin yazısı gelirmi bu şekilde geriye gümrük memuruyla anlaşa bilirsem ürünü ala bilirim belki akislik çıkmazsa başka ama eminim çıkar bende bu şansa varken biraz şans dileyin ne olur .... Ne olur bu oyunun sonu
    sizce

    YanıtlaSil
  12. Önemli değil kardeşim, seri numarası,model marka ve üretim tarihini kendin yapabilirsin çıktı üzerine .
    Dikkat etmen gereken şey proforma fatura üzerinde imza kaşe olmasıdır.Bu işin sonunda mutlu olacağından eminim şansa ihtiyacın yok gerekli olan şeyleri gereğince yap yeterli. Shgm kaşe,imza seri No olduğu sürece yazını sana yollar merak etme.

    YanıtlaSil
  13. Değerli foto net seni çok yordum biliyorum bir kaç öz sorum olacaktı mahsuru yoksa şu an bütün evrakları hazırladığımı düşünüyorum 1 dilekçe hazır 2.sicil hazır 3.fatura hazır yalnız faturanın çıktı üzerine model seri no marka üretim yeri yılı bunlarıda fatura üzerin sonradan yazsak oluyormu???
    Teknik bilgileri içeren leri ekran görüntüsü alıp yazıcıdan çıkardım bunun bi yerden indirmesi mevcutmuydu bulamadım bu da yeterlimi kullanma klavuzu ok her ihtimale karşı yinede göndericem ne olur ne olmaz T T İ B OK ÇIKTISINI ALDIM

    BİRDE ŞU uygunluk beyanı dediğin sadece ekrana resmini koyduğun kadarınımı dolduruyoruz benim cihaz 1380 grm diyor bu durumda İHA 0 mı oluyor yoksa ( İHA 1 ) olarakmı işlem görüyor hangisine göre işlem yapıcaz devam edicez
    ŞU uygunluk belgesi kafamı çok karıştırıyor ben oraya sadece kişisel bilgilerimi girsem yeterlimi zaten bütün bilgileri gönderiyorum gerekeni onlar doldurur mu ne dersin zamanım azaldı birde çabuk gitmesi için özel kargoyla göndersem nasıl olur işe yararmı ptt belki gecikir falan üstad zihnine kuvvet bi el at san nedir bunun ilacı birde şu CMIIT ID ile başlayan numara neyin nesi az kalsın bunu gönderiyorsum seri no diye çözemedim neyin nesi durum bundan ibaret

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil, fatura üzerine seri No ve model yazmanız yeterli elinizle , insansız hava aracı uygunluk beyanı üzerine de cihaza ait bildiğiniz bilgileri yazın bilmediklerinizi geçin.
      Teknik bilgileri pdf olarak indirip A4 çıktısı alın DJİ Sayfasından ilgili cihaza ait bölümden.
      Kullanım kılavuzunu gondermenize gerek yok GTİP içinde aynısı geçerli fakat ben de sizin gibi düşünüp ne istedilerse eksiksiz gönderdim.
      İHA0 Kategoride cihazınız.
      Yukarıda uygunluk beyanı için eklenen görüntü üzerinde Shgm PDF linki var o linke tıklayıp açılan pdf dosyasının 18. Sayfası olmalı onu çıktı olarak alin.
      Ptt ile gönderin hızlı bir şekilde ulaşır Shgm'ye ama iletişim bilgileri bulunan kağıda yada dilekçe üzerine mail adresinizi kesin yazın. Size mail olarak gönderilir kısa surede diğer sekilde ptt ile gelen 3 gün kaybettirir.
      CMIITID sizin işinize yarayan bir kod değil onun sağında PHANTOM 4 Yazılı etiket üzerinde craft S/N Altında seri No bulunur.

      Sil
  14. VE SONUNDA EVET zor da olsa kavuştuk dji m le şubu söyliim sghm artık maille gönderemiyoz yoğunuz dediler cvp postayla geldi neyse izin belgesini mail attım dhl fatur ödediğim makbuz fln ama malesef memurlar dji nin resmi sitesindeki fiyattan değer biçmişler gelde isyaN etme
    Ne yapalım artık bunca sıkıntıyı çekip denizi geçip derede boğulmayalım dedik ve neticesinde kabul dedik istenen miktarı dhl link atmıştı ordan ödedim ama sanırım kapıdada tahsil ediyorlar şu durumda karım çektiğim stres sıkıntı ve mutlu SON
    fotonet arkadaşım çok teşekkür ederim ilgi alakana birde şu forum 365 mi neydi onuda mutlaka istiyorlar sağolsun memur sghm deki maille gönderdim yardımcı oldu
    Meyer ben unutmuşum

    Zor bizim işimiz miş yaşam tarzımız kolay olsa değeri olmaz

    Yani güzel şeyler zor olmalı ki değeri olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözünüz aydın, sevindim isinizin hallolmasina.
      Bu sizin için büyük bir tecrübe oldu bir dahakine sıkıntı yasamazsiniz.

      Sil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba benim getirttiğim cihaz hiç bir sınıfa uymuyor.
    dhl deki yetkililer ısrarla sivil havacılık yazısı istiyorlar.320 gr floureon h101 ne yapmam lazım bu konuda bir bilginiz var mı?

    https://www.amazon.com/Floureon-2-4GHz-Quadcopter-Inverted-Flight/dp/B01873RMSY

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 500 gram altı oyuncak sınıfına girer , Dhl bu konuda ısrar ediyor ise SHGM ile iletişime geçip durumu anlatın size en doğru bilgiyi onlar verir , normalde bunlar için uygunluk yazısı gerekmez .
      Birde kargonuz Dhl yerine Ems ile getirtin.

      Sil
    2. 500 gram altı oyuncak sınıfına girer , Dhl bu konuda ısrar ediyor ise SHGM ile iletişime geçip durumu anlatın size en doğru bilgiyi onlar verir , normalde bunlar için uygunluk yazısı gerekmez .
      Birde kargonuz Dhl yerine Ems ile getirtin.

      Sil
  17. dhl le nasıl geldi bende anlamadım.öyle bir seçimim olmamıştı.verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Yetkili sadece dilekçe yazmamı ağırlığının yazılı olduğu teknik doküman ve faturayı yollamamın yeterli olduğu bilgisini verdi buna göre işlemleri başlattım.

    YanıtlaSil
  19. Shgm ne diyorsa odur ,onların istediği olmaz , zaten Shgm her konu da çıkış yolu sunuyor.

    YanıtlaSil
  20. İthal uygunluk için belgelerimi 8 eylül perşembe günü ptt ile gönderdim. Araya 9 günlük tatil girdi . Bu belge bana kaç gün içinde geri gelir acaba ? Pazartesi iş başı perşembe günü elimde olur mu ? Maille göndermiyorlar artık.

    YanıtlaSil
  21. Shgm belgeyi hazirladiysa tatil bitimini takip eden 3-4 gün içinde teslim alırsınız , gidip ptt şubeden alırsanız daha erken de olabilir , bi durum normal durum için geçerli şayet yoğunluk var ise birkaç gün sarkabilir.

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Posta yı teslim almayıp iade ettiler.iki gündür telefonu bağlıyorlar ama kimse çıkmayıp kapanıyor.Tatilde girmişti.
    Yolladığım adres bu(sivil havacılık genel müdürlüğü Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:128/A 06570 Maltepe / ANKARA) yanlış yere yollamış olamam değil mi?

    YanıtlaSil
  24. Doğru yollamışın ama hangi kargoyla gönderdin ? Ve eksik adres varmıydı ? Kendi adresini eksiksiz girmen gerekiyor.

    YanıtlaSil
  25. ptt ile taahhütlü yazdığım gibi yolladım.kendi adresim de tam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var birşey demekki normalde dönmemesi lazım ben isim soyisim telefon adres tc herşeyi yazdım doldurdum.

      Sil
    2. zarfın üzerine tc ve telefon yazmadım.isim soyisim ve adresi yazdım. zaten içinde dilekçem var.orada tc imza herşey varken zarfın üzerine niye yazayım ki?Ayrıca içine bile bakmadan geri iade edilmesini anlamadım.

      Sil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. İyi günler Ben Aliexpressten Syma X8HC drone sipariş ettim fiyatı 118 USD drone 500 gramdan az bunun için ne yapabilirim gümrükte sıkıntı olurmu dediğim gibi Marka Syma drone 50cmX50cmX19cm boyutunda vergi ödermiyim ne tür belgeler lazım olur ?

    YanıtlaSil
  28. İyi günler Ben Aliexpressten Syma X8HC drone sipariş ettim fiyatı 118 USD drone 500 gramdan az bunun için ne yapabilirim gümrükte sıkıntı olurmu dediğim gibi Marka Syma drone 50cmX50cmX19cm boyutunda vergi ödermiyim ne tür belgeler lazım olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 75€ sınırını geçmediği sürece sıkıntı yok karşılaştırma yapın geçiyorsa gümrükten vergi ödeyeceksiniz öyle alacaksınız

      Sil
  29. hocam merhaba. bana mail atabilir misiniz ? Çok sevineceğim yardımcı olursanız. Zor bir durumdayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotonet50@gmail.com üzerinden ulaşabilirsin kardeşim , yazalı 4 gün olmuş pek bakamıyorum buralara umarım faydam olur.

      Sil
  30. Proforma yerine normal fis olsa olur mu? Target diye amerikada bizim migros gibi bir perakende satis sirketinden aldim ve fisin ustune seri numarasini dijital olarak yazdirdigim gibi ayrica kase ve imza attirdim. Proforma olmadigi icin sorun olur mu? Gercek ve nihayi fatura bu. Proforma fatura urun alinmadan cikartilabilen bir fatura turu acaba son resmi fatura(fis) isimizi gorur mu?

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, konuyu hortlatacağım fakat ben yurtdışından ikinci el xiaomi mi 4k Drone aldım gelirken yanımda getirsem Havalimanında nasil bir işleme tabi tutarlar?, ikinc el oldugunu belirterek fatura kestirmelimiyim? Sanırım faturura olmadan sivil havacılık kaydi olmuyor peki Eğer faturam olup da havalimani gumrugunde drone farkedilmezse ve bir isleme tabi tutulmaz ise bu dronu sivil havaciliga kayit ettirmeme bir engel değil degilmi? Cevabınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. According to Stanford Medical, It is indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh 42 pounds lighter than we do.

    (By the way, it has NOTHING to do with genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING around "how" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    CLICK on this link to reveal if this brief quiz can help you find out your real weight loss potential

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FLYSKY FS-İ6 / TURNİNGY TGY-İ6 KUMANDAYI 10 KANAL YAPMA

Bu yayında Flysky fs-i6 6 kanal kumanda nasıl 10 kanal yapılır bunu anlatmaya çalışacağım. Bilindiği üzere piyasada oldukça sık kullanılan bu kumanda fiyat performans açısından oldukça iyi bir ürün olma özelliğine sahip. dronlarda uçaklarda helikopterlerde yada teknelerde her alanda iş yapıyor ama 6 kanal az geliyorsa çözümü basit. Bu işlemi yapabilmemiz için bize güncelleme dosyası, kumandaya ait veri aktarım kablosu yada kablo yoksa 1 adet usb TTL çevirici gerekli.aşağıdaki resimden Usb TTL çevirici nedir görebilirsiniz. 2 çeşidi var. 1.resimdeki micro usb kablo ile pcye bağlanır. 2.resimdeki ise standart usb arabirimi ile. Şimdi elinizde kumandaya ait veri kablosu olmadığını varsayarak devam ediyorum. TTL çevirici ile kumandaya bağlanmak için jumper kablo olursa elinizde(erkek-dişi) işleme hemen başlayabilirsiniz. jumper kablo bilmeyen arkadaşlar için; Elimde bu kablo yok ayrı ayrı erkek dişi kablo va

ZAGİ İÇİN ELEKTRONİK ELEMAN VE TEMİNİ

Merhaba arkadaşlar uzun uğraş ve araştırmalar sonucu zagi için gerekli elektronik ve mekanik parçaları fiyat-performans aralığını gözlemleyerek tedarik etmiş durumdayım. İnternet ortamında birçok bilgi ve video olmasına rağmen yetersiz bilgi daha çok yer kaplamakta gerek zagi yapımı için(kesme, ölçme vs.)İnsanlar yeterince bilgi vermiyor. Türk vatandaşlar bunu daha çok yapıyor dolayısı ile insanlar ellerindeki elektroniği yakıyor yada bir şekilde zarar veriyor. İnternet ortamında bulunan bilgilerle 2 adım atabiliyorsunuz ve bir yerde tıkanıyosunuz bende bu konuda tecrübelerimi sizlerle paylaşacağım. ZAGİ ölçüleri ve kesimi ile alakalı bilgileri de başka bir yayında paylaşacağım şuan konumuz elektronik kısım ve bu elektronik parçaların temini. Önce zagi için gerekli elektronik ekipmanları listeleyelim. 1.Kumanda-Alıcı. 2.Batarya (3s Li-po) 3.Fırçasız motor(2200kv)+Pervane(6x4 hız için idealmiş.) 4.Esc(30amper) 5.Servo (metal yada plastik dişli farketmez seçimi size kalmış